להתייעצות התקשרו:
052-9977708

חשיבות ניקוי המנדפים ועמידה בתקנים

מהו ניקוי מנדפים? כל כמה זמן יש לבצע את פעולת הניקוי? מהו התקן הקובע כיצד יש לבצע את הניקוי?

המטבח התעשייתי, העסקי והמוסדי, מאכיל מדי יום אנשים רבים וחייב לשמור על סטנדרט ניקיון ועל בטיחות העובדים והסביבה. ישנן פעולות רבות שצריכות להתבצע כחלק בלתי נפרד מעמידה בסטנדרט זה ואחת מהן היא הזמנת חברה לביצוע ניקוי מנדפים אחת לתקופה.

מהו ניקוי מנדפים

המנדפים הם מערכות אוורור, הם סופגים את שאריות האוכל והעשן שעולה מן המטבח ומרחיקים את אילו מהמטבח. ניקוי יסודי ותחזוקה נכונה הם חלק בלתי נפרד מהעבודה במטבח, הם שומרים עליו נקי, בטוח מפני שריפות ומביאים לעמידה בתקן 96 NFPA הבינלאומי והתקן הישראלי 1001/6.

חשיבות ניקוי המנדפים ועמידה בתקנים

חשיבות הניקיון המקצועי

תחזוקה שוטפת ונכונה של המטבח מאפשרת את תפקודו התקין, מונעת אסונות ושומרת על סטנדרט גבוה של הגשת מזון. ניקוי מנדפים חייב להתבצע ביעילות תוך שימוש במכשור נכון וחומרים מתאימים לעבודה במטבח. את הניקיון יש לבצע לכל היותר אחת לחצי שנה כאשר ככל שהמטבח עמוס יותר בעבודה וככל שהכנת המזון כוללת יותר עשן ושומנים, כך יש לצמצם את המרווחים בין ניקיון אחד לאחר.

אין כל צורך שצוות המטבח ינקה את המנדפים

ניקיון מנדפים היא עבודה מקצועית הדורשת שימוש בכלים מתאימים לכך ובחומרי ניקוי המתאימים גם לעבודה וגם לסביבת המטבח בו מכינים את האוכל. הצוות אינו צריך להיות זה שמבצע את העבודה ולשם כך חברה חיצונית המתמחה בדיוק בתחום ניקוי מנדפים, שמביאה אנשי מקצוע מיומנים, ציוד מקצועי וידע רב בתחום, עומדת לרשותך.

לנקות את המטבח ולעמוד בתקנים

ישנם שני תקנים המתייחסים אל ניקיון ותחזוקת המטבח המוסדי, התעשייתי ומסעדות – ובכלל זה ניקוי מנדפים. התקן הבינלאומי נקרא 96NFPA והישראלי 1001 סעיף 6. תקנים אילו קובעים את הסטנדרט שהמטבח חייב לעמוד בו והם רואים את הצורך במטבח נקי ובטיחותי לשימוש. מנדפים אשר סופגים אליהם שמנים ושאריות נוספות עלולים לסכן את העובדים במטבח ואת חלל ההאכלה דרך התלקחות פתאומית שהדרך היחידה להתכונן אליה ולמעשה, למנוע אותה, היא ביצוע ניקיון יסודי של המנדפים.

השאירו את הפרטים הבאים

ונחזור אליכם בהקדם


    052-9977708 אפשר לסגור, תודה
    קידום אתר קידום אתר