להתייעצות התקשרו:
052-9977708

ניקוי מנדפים – לשמור על מטבח בטיחותי

כיצד ניתן לדעת כי הגיע הזמן לבצע ניקיון של המנדפים? אילו בעיות עתידיות יכול ניקוי טוב למנוע? מהי הדרך החכמה לבחור את חברת ניקוי המנדפים? הבה נבחן את הנושא יותר מקרוב ונכיר את הקריטריונים השונים לשמירה על מנדפים נקיים ועל מטבח בטיחותי.

עבודת ניקוי מנדפים בצפון היא חלק משגרת עבודת המטבח הפרטי, העסקי והמוסדי, ומסייעת במניעת מפגעים תברואתיים ובטיחותיים. האחראי לכך שהמטבח יהיה במיטבו ובטיחותי לשימוש ולתפעול הוא בעל העסק – וחלק מאחריות זו היא לדאוג לניקוי שוטף של המנדפים. אולם לא כל בעלי העסקים מכירים את התקנות ואת הפעולות הנדרשות, כמו לדוגמה את התקנים 1001/6 הישראלי ו-nfpa96 האמריקאי, המכתיבים את תדירות הטיפול והתחזוקה.

כל כמה זמן יש לבצע ניקוי מנדפים

כל עסק המפעיל מטבח תעשייתי שמשרת אנשים חייב לבצע ניקוי יסודי. את המנדפים יש לנקות לפחות אחת לשישה חודשים או פחות כאשר ככל שהמטבח פעיל יותר וככל שהבישולים עשויים להשאיר סימנים על המנדפים, כך יש להקפיד על ניקיון באופן תדיר. אנשי המקצוע המתמחים בתחום יוכלו לתת לך מידע על הצורך שלך לאחר שיבצעו את העבודה וזאת כיוון שלאחר הניקוי, המומחים ידעו כמה המנדפים היו עמוסים בלכלוך.

ניקוי מנדפים

מניעת בעיות עתידיות על ידי ניקוי נכון

ניקוי מנדפים חייב להתבצע על פי התקנות והוא לא רק הופך את המטבח למקום נקי, אלא גם בטוח. באופן טבעי הבישולים, הטיגונים והפעילות במטבח, יוצרים שכבת לכלוך על המנדף ואותה יש להסיר, גם כדי למנוע הצטברות לכלוך ולשמור על ההיגיינה במטבח אך גם כדי למנוע אסונות. התפקיד של המנדפים הוא לשאוב את העשן או את העשן שעולים במהלך העבודה וכשאלו מלאים בשמן שאריות נוספות הם עלולים להידלק ולהוביל לאסון במטבח. לכן, חשוב לנקות אותם ביסודיות ועל פי הצורך.

קריטריונים לבחירה חכמה של חברת ניקוי מנדפים

הניסיון מלמד שכדאי להקפיד על הקריטריונים הבאים:

  • עובדים מקצועיים ומוכשרים – העובדים שמבצעים ניקוי מנדפים צריכים להיות בעלי הסמכה, להכיר היטב את העבודה ואת החומרים שבהם משתמשים ועלייך לבדוק כי הם אכן מנוסים ומקצועיים לפני הזמנת העבודה מאת חברה ספציפית.
  • חומרים ידידותיים – הניקוי מתבצע בתוך המטבח, אשר מגיש אוכל לאנשים רבים. לכן, אי אפשר להתפשר על חומר הניקוי ולבחור בחומר ניקוי זול על פני חומר ידידותי לסביבה ולאנשים. עלייך לבדוק מראש באילו חומרים משתמשת החברה.
  • זריזות ויעילות – פעולת הניקוי של המנדפים היא פעולה פיזית, מתרחשת במקום שבו עובדים אנשים נוספים ולכן יש לבצע את הניקוי במהירות, יעילות ותוך התייחסות אישית אלייך ואל האנשים האחרים הנמצאים בסביבה, עדיף בשעות הנוחות שלא יפריעו לפעילות התקינה של המסעדה (בדרך כלל – בשעות הלילה).

ולבסוף – טיפ קטן. ללא ניקוי ארובות קמין ומנדפים, המסעדה חשופה לקנסות מצד הרשויות ולטביעות מצד לקוחות. לכן, לא כדאי לעכב את הטיפול בנושא ולנקות את המנדפים על פי התקן, על מנת להימנע מכל אלו.

השאירו את הפרטים הבאים

ונחזור אליכם בהקדם


    052-9977708 אפשר לסגור, תודה
    קידום אתר קידום אתר